Ha én bank volnék, elballagnék svájcba frankhitelt felvenni 1,5% kamatra. Majd meghirdetném neked 3%-ra a tisztességes svájci frank hitelemet.


Ekkor bejössz hozzám kedves Ügyfél, és jelzed nékem, hogy minden vágyad egy ilyen hitelhez jutni. Nos én megfelelő fedezetre át is nyújtom neked a tegyük fel 10.000 Frankodat 10 évre 3% kamatra. Na de most figyelj kedves Ügyfelem! Én tisztességes bankár vagyok (te jó ég mekkora paradoxon :)). Tisztában vagyok vele, hogy neked forint kell, mert magyarországon ugye te csak ezzel tudsz fizetni. 

lakashitel2.jpg

Ezért a javaslatom a következő: megveszem a 10.000 svájci frankodat napi KÖZÉP árfolyamon (mert olyan rendes vagyok:)). Ezt a 10.000 Frankot betétbe helyezem 0,5% kamatra, hogy ebből tudjam majd törleszteni az én frankhitelem tőkéjét (és ezzel együtt a tiédet is!). Így gyakorlatilag kedves Ügyfelem, te nyugodtan törleszthetsz forintban, mert megvan a tőkére a frank fedezeted! Nekem csupán a 2,5% kamat különbséget, sőt ha már tényleg iszonyú jófej akarnék lenni, akkor csak az 1% kamat különbséget kellene VALÓBAN svájci frankra váltanom, ezért a törlesztésed ezen töredéke lenne csak árfolyam függő!

Szóval, ha ma adnék neked hitelt, akkor gyakorlatilag 2.366.600 Ft-ot adnék 10 évre, havi 25.638 Ft törlesztéssel, amelyből 1 972 Ft (8,33 CHF) lenne csak árfolyamfüggő. Így ha mondjuk 5 év múlva 350 Ft lenne egy svájci frank, akkor is csak 1000 Ft-tal nőne havonta a törlesztésed, és az össz tartozásod sem lenne már 3,5 millió Ft!

Na! Most jöhetnek a beépített politikai, és bankár kommentelők szkeptikus hozzászólásai, hogy honnan veszem majd a forintot, amiből a frankodat visszaveszem, hiszen azt meg én, mint bank 7% kamatra kapom? De kérdem én, eddig honnan vették a "kedves" bankok? Hiszen gyakorlatilag ugyanez történt, csak egy "picit" más a matek!

Nos, ha válasz az, hogy ők nem tették letétbe a frankot, hanem adták-vették, hogy legyen forintjuk, és inkább az ügyfélre hárították az árfolyam kockázatukat (?? van nekik???)  azzal, hogy a teljes törlesztést frankban számolják, akkor én erre azt mondom, hogy ezt én is megtehetem, ha nem letétbe helyezem a visszavásárolt frankot, hanem újra kihelyezem ilyen konstrukcióban, akkor gyakorlatilag nem 0,5% kamatot kapok rá, hanem újabb 3%-ot, és mivel mindig napi árfolyamon veszem vissza, ugyanazt csinálom, mint most a bankok!!!

Csak tisztességesen! Ha lehet egyáltalán ilyet mondani az egész jelenlegi pénzrendszerre...

Gondolkodj magyar!

gondolkodo kanner.gif(kép a kanner.blog.hu-ról)

 

Szerző: Közösségigazdaság  2013.02.18. 09:44 Szólj hozzá!

Címkék: kamat devizahitel svájci frank bankár tisztességes hogy adnék én neked tisztességes devizahitelt

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegigazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr855086351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása